Медиите

Работата с медиите, били те класически или дигитални, винаги неизменно е съпътствала организацията и провеждането на ретро автомобилните мероприятия в България. От прес съобщенията до живите връзки за новинарски емисии, са елемент на социалната информираност и интерес. Множеството партниращи медии (основно за новинарски и актуални предавания) винаги са проявявали интерес към личната комуникация с участници и колекционери.

Появата на 1-2-3- списания в една и съща област е естествен процес за печатните медии до началото на 21-ви век. Този процес е бил обусловен от пазарните ниши, големината на рекламния пазар, както естествените процеси на конкуренцията. Зараждането на ретро автомобилната преса в България точно в края на този период, я формира като несъобразяваща се с по-горните правила и процеси. Опитите за създаване на нови периодични издания в тази област е основно обусловено от опитите за представяне на различни гледни точки и различни журналистически практики. Сложността в стартирането и оцеляването на този вид медии, най-често се определят от малката целева група и спецификата на съдържанието, което ги нарежда като пенетрация до тяснопрофилираните научни издания. Предвид това, както и себестойността за списване и издаване, определят продуктите от този тип, като доста време и финансоемки. Комплексността на тези фактори определят и противоречивата история на това направление на хобито ни. Все пак от гледната точка на Историята днес може спокойно да заявим, че ретро автомобилното движение на България, през 21-век се определяше като стабилен издател на повече от едно месечно издание, което го нареждаше сред първата половина в Европа. 

Би било редно да се споменат и много регионални и националви вестници или БТА, отделящи място за карета и статии за ретро автомобилни събития. Но техния смисъл остава в информационната журналистика и съдържанието им предава почти дословно прес съобщенията от съответните организатори или техни интервюта.

Дълги години на българския телевизионен пазар няма предаване специализирано за исторически превозни средстава. Правени са няколко опита в различни телевизии за стартиране на такъв проек, но за съжаление неуспешни. Първи през 2005-та година GTV въвеждат чуждестранни такива предавания. Това се променя през 2010-та година, благодарение на ефира на Булсатком, където стартира първото българско авторско предаване в ретро автомобилната сфера.

Видеопрозводството (като фундамент на филмо и телевизионното производство) на всякакви къси и дълги форми се заражда още през 1999 г., а след 2015 г. с бурното навлизане на смарт устройствата, както и появата на по-достъпни, като цена екстремни камери, появата на всички дигитални платформи, като YouTybe, Facebook и Instagram започнаха да се появяват доста голямо количество съдържание на ретро автомобилна тематика.

С разпространението на Internet в България във втората половина на 90-те години, неизменно се появяват и първите WEB решения за ретро автомобили. В началото на периода между 1999-2002 г. в българското интернет пространство се срещат няколко страници със съдържание за исторически превозни средства на територията на България. За съжаление с „изчезването“ на интернет провайдери и платформи за свободен хостинг изчезват повечето от тях, но определено изиграват своята роля и остават своя отпечатък върху тази историческа нишка. Към днешна дата от първите съществува само classiccars.zonebg.com.